خواص بره موم و موم عسل برای سلامتی
نوشته شده توسط : salamati
بره موم رزینی ساخته شده توسط زنبورها است که حاوی مخلوطی از بزاق زنبور عسل، موم زنبور عسل و موادی از گیاهان و درختان است. زنبورها از بره موم یا "چسب زنبور عسل" به عنوان درزگیر برای کندو استفاده می‌کنند. در طول تاریخ، انسان‌ها از آن به صورت موضعی یا به عنوان مکمل خوراکی استفاده می‌کرده‌اند.
بره موم سابقه‌ای طولانی در استفاده دارویی دارد که به 350 سال قبل از میلاد مسیح یعنی زمان ارسطو برمی‌گردد. یونانیان از بره موم برای درمان آبسه استفاده کرده‌اند. آشوری‌ها از آن برای التیام زخم‌ها و تومورها استفاده می‌کردند. همچنین مصریان از آن برای مومیایی کردن مردگان استفاده می‌کردند. امروزه بره موم هنوز کاربردهای دارویی زیادی دارد، اگرچه اثر بخشی آن فقط برای چند مورد از آن‌ها به اثبات رسیده است.
خواص بره موم
بسیاری از مردم گاهی اوقات بره موم را مستقیماً روی پوست برای تمیز و ضد عفونی کردن زخم‌ها، تبخال تناسلی و تبخال لب به کار می‌برند. همچنین به عنوان دهانشویه برای تسریع بهبودی پس از جراحی‌های دهان، و برای درمان سوختگی‌های جزئی کاربرد دارد. از دیگر خواص بره موم مانند:
1- مناسب برای افراد مبتلا به سرطان
پیشنهاد شده است که بره موم در درمان برخی سرطان ها نیز نقش مؤثری داشته باشد. طبق مطالعات انجام شده در این زمینه برخی از خواص ضد سرطانی بره موم اثبات شده مانند جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی، کاهش احتمال سرطانی شدن سلول‌ها و همچنین مشخص شد که با مسدود کردن مسیرهایی که سلول‌های سرطانی را از ارسال سیگنال به یکدیگر باز می‌دارد، موجب پیشگیری از سرطان خواهد شد.
این مطالعه همچنین نشان داد که بره موم می‌تواند یک درمان مکمل قوی، اما نه تنها درمان سرطان باشد. در این زمینه مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بره موم به دلیل خواص ضد توموری آن بر سلول‌های سرطان سینه، می‌تواند یک درمان مکمل مفید برای درمان سرطان سینه باشد.
2- تسریع در التیام زخم‌ها
مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داد که بره موم ممکن است به بهبود زخم در مدت زمان کوتاه‌تری کمک کند. یک مطالعه حیوانی روی موش‌ های دیابتی نشان داد که بره موم به رشد سلول‌های جدید پوست برای ترمیم و بازسازی خود کمک می‌کند.
از آن‌جا که افراد مبتلا به دیابت معمولاً بهبود دیر هنگام و طولانی مدت در زخم‌ها را دارند، گفته می‌شود که بره موم می‌تواند برای کمک به بهبود سریع‌تر و بازسازی پوست مفید باشد. از آن جایی که بره موم برخی از انواع باکتری‌ها و میکروب را نیز از بین می‌برد، ممکن است به جلوگیری از عفونت زخم‌ها و جراحات نیز کمک کند.
3 مرطوب کننده مو‌های خشک و شکننده
به دلیل دارا بودن ویتامین آ، موم به عنوان یک محصول بسیار خوب برای افزایش رطوبت از ریشه تا نوک مو به خوبی عمل می‌کند. اگر موهایی خشک، شکننده یا با موخوره دارید، استفاده از کمی موم می‌تواند موهایتان را تقویت کند.
4 نرم کننده موهای وز و ژولیده
اگر با حالت دادن به موهای سرتان هنگام خشک شدنشان مشکلی دارید، برای صاف کردن موهای ژولیده و موخوره دار می‌توانید از موم استفاده کنید. موم عسل همچنین به شما کمک می‌کند تا حالت موهای خود را در طول روز به طور کامل حفظ کنید.
تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول
 
محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا
برای درمان قطعی ریزش مو از محلول ضد ریزش مو شوک بهره ببرید.
این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل و کاملا ارگانیک است.
تونیک ضد ریزش مو شوک ساخت کشور کانادا است.
تونیک ضد ریزش مو فوری بایوفول دارای کلسیم شیر و ب کمپلکس است.
محلول ضد ریزش شوک برای رشد فوری موها بسیار موثر است.
شامپو ضد ریزش مو بایوفول
 
شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش مو به صورت فوری از شامپو رشد مو بایوفول بهره مند شوید.
این شامپو ضد ریزش مو دارای پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.
شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول کاملا ارگانیک است.
برای درمان ریزش مو ارثی بهترین شامپو رشد مو است.
شامپو ضد ریزش مو اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.
 
پر طراوات کردن موها
درست است که شما باید موخوره‌های موجود در انتهای موی خود را تنها با کوتاه کردن آن‌ها از بین ببرید؛ اما می‌توانید فقط با مقدار کمی موم از موهای خشک و آسیب دیده محافظت کنید. با استفاده مداوم از موم عسل می‌توانید انتهای مو‌های خود را که خشک شده و حالت وز و ژولیده دارند، صاف کنید.
۵. درمان مشکلات گوارشی
تحقیقات نشان می دهد بره موم می تواند به درمان اختلالات دستگاه گوارش، از جمله کولیت اولسراتیو، سرطان های دستگاه گوارش و زخم کمک کند. همچنین مصرف بره موم و عسل کتیرا باهم تاثیر فوق العاده ای بر روند درمان مشکلات گوارشی و معده خواهد گذاشت.
۶. بهداشت دهان و دندان
امروزه بسیاری از دندان پزشکان برای سلامت دندان به بیماران خود مصرف بره موم و محصولات حاوی بره موم را پیشنهاد می دهند؛ زیرا بره موم باعث تقویت دندان و از بین بردن عفونت لثه می شود که به خاطر قدرت آنتی باکتریال بره موم می باشد.
۷. دیابت نوع ۲
15٪ بیماران دیابتی در زیر پا دچار زخم باز می شوند (زخم پای دیابتی). سطح بالای قند خون توانایی بدن را در بهبود این زخم ها کاهش می دهد و باعث عفونت های شدیدی می شود که حتی ممکن است به قطع اندام آسیب دیده نیز منجر شود. بره موم موضعی در ۲ آزمایش کوچک بر روی ۶۴ نفر باعث بهبود زخم پای دیابتی شد. باز هم، شواهد محدود نشان می دهد که بره موم هم به دیابت و هم در بهبود زخم های ناشی از این بیماری کمک می کند. اما ما توصیه می کنیم که حتما قبل از مصرف این روش با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
 




:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: